Eksempel på lejlighed

Andelen er solgt i 2023, så dette er blot et eksempel på en bolig:

Rummelig lejlighed på 89 m2 i bæredygtigt byggeri

Vil du bo i et bæredygtigt bofællesskab med plads til både fællesskab og privatliv tæt på Vejle by? Så læs mere.

Om Baungaard

Vi er et bofællesskab med rødder i det kollektive. Bofællesskabet startede som et kollektiv, men i dag har alle seks boenheder med eget køkken, bad og toilet. Vi spiser stadig sammen i et fælleskøkken fem aftener om ugen. Rødder i det kollektive betyder også, at vi har husmøde hver måned i forbindelse med en arbejdsdag. På husmøderne tager vi beslutninger omkring stedet og hverdagen i fællesskab. Det betyder også, at vi fælles betaler for vand, el og varme på hele gården, samt vi har et fælles madbudget, der dækker alle måltider.

I hverdagen har vi alle sammen egne gøremål, men vi har en stor interesse i hinanden og mødes og deler stort og småt.

Hvis dette lyder som noget for dig/jer, så læs mere her på siden og se, hvordan du kontakter os nederst på siden.

Om den ledige lejlighed

Lejligheden har adressen Hover Kirkevej 49A, 7100 Vejle og er på 89 kvadratmeter. Boligen består af et køkkenalrum med stor stue, tre værelser, badeværelse, entre og hems. Lejligheden har udsigt mod syd og nord via et gennemgående køkken alrum.

Boligen er bygget efter bæredygtige principper og har et godt indeklima året rundt. Der er to boliger i bygningen, som er opført i 2018. Boligen har ydervægge, som er isoleret med papiruld i en diffusionsåben konstruktion. De indvendige vægge er mursten opmuret i kalkmørtel og er enten vandskuret med kalkmørtel eller pudset med lermørtel. Loftet er beklædt med træbeton helt op i kip og isoleret med papiruld. Vinduer og døre er i træ malet med linolie. I hele lejligheden er der gulvvarme.

Indgangen ligger østvendt og med god plads til overtøj i entreen. Herfra er der adgang til det ene værelse og badeværelset med separat bruseniche. Lige frem i entreen kommer det store køkkenalrum.

Køkkenet vender mod syd med adgang ud mod gårdspladsen, hvor der er etableret en terrasse. Et stort køkken med plads til opvaskemaskine. Stuen vender mod nord med den flotte udsigt over marker. I stuen er plads til stort spisebord, sofaarrangement og med adgang til en hems. Køkkenalrummet er med loft til kip og med vægbeklædning, der giver god akustik.

Fra køkkenalrummet er der adgang til de sidste to værelser, som er lige store. Værelset mod gårdspladsen er med dobbeltdøre med glas. Det andet, som er nuværende soveværelse er med stort skab, der evt. kan overtages

Fællesfaciliter

I flytter ind i jeres egen lejlighed, men i lige så høj grad flytter I ind i et bofællesskab med en lang række fællesfaciliter. Vi deler blandt meget andet kummefrysere, vaskemaskiner, tørresrum, delebil og deleelcykel, pulterkammer og et stort fællekøkken med en industriopvaskemaskine. Så der er meget, du ikke behøver sætte plads af til i din lejlighed.

Vi har en stor have, sø og gårdsplads. Der er er også ledig jord til dig, der gerne vil have din egen have/køkkenhave. Vi har en stor græsplæne, sø, høns, urtehave, æbletræer og bærhave.

Hvem vi søger

Til lejligheden søger vi en eller flere nye beboere, som også drømmer om et godt og bæredygtigt liv i fællesskab med andre. Du ønsker at indgå i og bidrage til fællesskabet. Et fællesskab, der er berigende og til glæde for børn og voksne, men også indebærer pligter, fælles beslutninger og diskussioner.

Vi vil gerne have en mangfoldig beboersammensætning, og alle ansøgere uanset alder, familie-og livsform, etnicitet og køn er velkommen til at tage kontakt.

Husleje og køb af andele

Husleje: Brutto 8.424 kr. per måned. Huslejen er inklusiv al drift, såsom vand, varme og el.

Der er et årligt rentefradrag, så huslejen er reelt endnu billigere.

Hertil kommer et månedligt bidrag til administration/gaver/avis på 150 kr. per voksen + 100 kr. for internet per lejlighed + kost afhængigt af antal beboere i lejligheden (2100 kr. per voksen og 960 kr. per barn).

Indskud/depositum (3x husleje á 8.424 kr.): 25.272 kr.

Køb af 18 andele á 1500 kr.: 27.000 kr.

I alt: 52. 272 kr.

Vi forventer en huslejestigning på 5% fra 1. januar 2024.

Du kan læse mere om økonomi, andele, indskud mm. i dokumentet, som du finder i linket længere nede her på siden.

Hvordan ansøger jeg? (Obs! Boligen er allerede solgt)

Trin 1: Send en sms eller mail.

Trin 2: Aftal med Anette, hvornår du kan komme på rundvisning.

Trin 3: Hvis du har lyst til at flytte ind efter rundvisningen, sender du os en kort, skriftlig ansøgning efter dit besøg og senest lørdag den 12. august.

Trin 4: Vi inviterer et par ansøgere på individuelt besøg i uge 34 (formentlig sidst på eftermiddagen og til aftensmad den 22., 23., eller 24. august).

Trin 5: Du beslutter, om du stadig er interesseret i at flytte ind, og vi beslutter, hvem vi sælger andelen til.

Læs mere om bofællesskabets økonomi

Læs dokument om det praktiske ved køb og salg af andele, husleje, depositum mm. - KLIK HER.

Her kan du se en vejledende plantegning over lejligheden. Foruden plantegningen er der et foto af den skønne udsigt, der er fra lejligheden.

Andelsforeningen Baungaard

Hover Kirkevej 49